Discussie gesloten
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 63

Discussie: [belangrijk] STEAM down! [15/12/06]

Hybrid View

[O.D.] ex-Member daflecta's schermafbeelding
    Leeftijd
    28
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sproeieend Bekijk bericht
    Ach nogmaals noodstroom was een oplossing geweest, dit kan toch niet waar zijn, zo'n groot 'bedrijf' door een 'stroomstorinkje' compleet plat :S.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesus Bekijk bericht
    Storm in amerika, en niet kunnen spelen in Nederland. Wat de neuk!
    Belachelijk. Ik ga boze brieven schrijven, ze moesten maar eens wat naar Europa gaan uitbreiden. Het laatste wat ik wil is afhankelijk zijn van Amerikaanse troep. Met hun houten huizen.
    Wij betalen hier toch voor, voor de online experience? Ik weet dat dataverkeer in Amerika geen ruk kost, maar dat betekent dat wij niet kunnen spelen ( wij! de betalende europeanen) als dáár (Fucking 5000 kilometer verderop) iets gebeurd. Een fragiel kutsysteem dat is het, en dat blijkt nu maar weer.
    En ook nog eens super sloom, updaten met 200Kb/s, verdimme ik kan drie keer zo snel downloaden. Ik zeg: alles verhuizen naar Amsterdam! Stelletje centeknijpers!
    Ok heren zo kan die wel weer

Even voor alle duidelijkheid: Er is sprake van noodweer in Seattle waardoor inmiddels al weer 3 doden zijn gevallen. Er zitten ruim 1.5 miljoen huishoudens en bedrijven zonder electriciteit. Inclusief Seattle's vliegveld, en het centrum zit potdicht en bepakt met hulpdiensten.

We praten niet over een stroomstorinkje', maar over een kleine 'ramp'.

Het is maar een spelletje dudes, ff een paar daagjes zonder
    Laatst gewijzigd door daflecta; 15-12-2006 om 21:21

Server Admin Outerspace's schermafbeelding
    Leeftijd
    25
    Level
    4
    Lv. Percent
    93.93%
    Weekly Activity
    157.64%
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daflecta Bekijk bericht
    Amen! Meer kan ik er ook niet over zeggen Get a life misschien?
    Hlstatsx Rank
    Liever 1 bier in de hand dan 10 in de lucht.

Inactive Jesus's schermafbeelding
    Leeftijd
    30
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%

Even voor alle duidelijkheid: Er is sprake van noodweer in Seattle waardoor inmiddels al weer 3 doden zijn gevallen. Er zitten ruim 1.5 miljoen huishoudens en bedrijven zonder electriciteit. Inclusief Seattle's vliegveld, en het centrum zit potdicht en bepakt met hulpdiensten.

Een kleine ramp ja, in Amerika. 5000 Kilometer verderop, daar kan ik niks aan doen. Niet leuk voor die mensen, maar, die dingen gebeuren nu eenmaal. En seattle is groot genoeg, daar sterven er idere dag wel drie mensen, geloof me.
    Ondertussen, 5000 kilometer verderop zit ik, lekker in mijn warme huis mezelf te ergeren aan het feit dat dit bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft. En dat we daar met een storm achter moeten komen, so be it. Maar dan is die storm geen excuus.
    Ze laten duizenden duizenden mensen betalen om online te spelen, en hun volledige bedrijf hangt aan een paar fragiele servertjes. Wtf man! Splits die shit, dat heeft geografische veiligheid. Dezelfde reden dat ik hier droog zit en het in Amerika stormt.

En het is niet erg dat ik even niet online kan gamen. Het is erg dat dit bedrijf, dat fuckin leeft van het internet en hun online game platform, duizenden betalenden mensen niet kan geven wat het beloofd, 5000 kilometers verderop. Dat is triest, niet zo triest als die storm maar die kwam niet onverwacht ofzo. Dat zagen ze al ruim van tevoren, daar hebben we weerstations voor, en die zitten ook niet de hele dag maar op een potlood te sabbelen.

Maar Ach, Amerikaanse principes kennende hebben de bedrijven voorang bij de stroomaansluitingsprojecten. Dus morgen of overmorgen is dit weer gefixed, terwijl de olielampjes nog branden in de ghetto's. Veel game plezier dan. Of hang dan ook de moraalridder uit en gooi die game in de prullebak.

Dat er een storm woed, hoeft dus nog niet te betekenen dat ik deze zaken niet even aan de kaak mag stellen. Hoe zielig dat allemaal ook is voor al die mensen die al van te voren wisten dat er een storm kwam. En die nu de lange weg van de verzekering af mogen leggen, en hoelang het gaat duren voordat ze daar geld van losgepeuterd hebben, als ze het überhaupt al gaan krijgen. Heel zielig voor die ene lamstraal die alle waarschuwingen in de wind sloeg en als een dolle door de straten heen holde. En erg zielig voor het overgebleven crackheadje in de midden van zijn high. En boehoe voor de droplul die zo nodig achterbleef om video's te schieten voor zijn lifeblog. Daar hoeven we niet zo dramatisch over te doen.
    We leven, gaan dood en leven nog een keer en nog een keer, oneindig, de hoeveelheid levens die we nog tegoed hebben.
    Wat denk je dat de ziel tegen de andere ziel zegt: "ik was er lekker bij, in seattle! Jajajja! Haha ik dacht dat wou ik eens meemaken. Was gaaf man, kwam zo een plaat recht in mijn gezicht. AHhaha in dat leven was ik echt niet slim!"
    Zo gaat dat, in de hemel. En geloof me, ik kan het weten.

---edit

Bedankt! weet ik meteen wat ik naar steam ga sturen als protestbrief. Dit stukje. If you will excuse me, i''ve got some translation to do.
    Laatst gewijzigd door Jesus; 16-12-2006 om 00:55

Inactive [DVAS]Bill's schermafbeelding
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Sorry, maar in je laatste alinea vind ik dat je echt te ver gaat. Je brengt geen enkele nuancering aan en generaliseert. Dit lijkt me niet de gepaste wijze om te reageren opdat jij een avondje niet kan cs:s. Ik baal er ook van, iedereen baalt er van. Dat je daar boos op reageert, prima. Maar op deze manier reageren gaat wat mij betreft alle perken te buiten, hou die gedachten dan gewoon voor jezelf.

Inactive Jesus's schermafbeelding
    Leeftijd
    30
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    @ iedereen die gereageerd heeft.

Ik heb er een quotje tussenuitgeplukt, om mee te beginnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [DVAS]Bill Bekijk bericht
    Hou die gedachten dan gewoon voor jezelf.
    Nee natuurlijk hou ik die gedachten niet voor mezelf. Ik druk me graag eens uit, het gaat mij er ook niet om of jij het er mee eens bent of niet. Interesseert me erg weinig. Het gaat erom dat jij op die manier eens voor jezelf uit kan maken, hoe jij nu eigenlijk over de zaken denkt. Een cadeautje van mij aan jou. Of eigenlijk aan mezelf, want de reacties zijn meestal erg leerzaam voor mij.

Het is indrukwekkend wat er in mensen loskomt als je ze tegen de haren instrijkt, en gaat prikken aan het gevoel van medeleven en compassie. Kijk maar eens wat er gebeurd met de discussie over de holocaust. Dingen zijn pas fout als je ja en amen zegt en niet meer voor jezelf na gaat denken.

Dus als de media het bericht naar buiten brengt over een storm in seattle, dan ga ik eerst even nadenken. Hoe zou dat hier zijn? En zou het hier veel anders gaan als daar. Ik dacht van niet. We hebben het hier over Amerika. Niet over één of ander derdewereld land waar een tsunami overheen gekomen is.

Je gaat mij niet wijsmaken dat er iemand in Seattle was die niet heeft geweten dat er een vette storm aan zou komen. Dus die storm is geen excuus, het is de oorzaak. Oke. Maar wel eentje die er al een tijdje aan zat te komen. Seattle zou een keertje ten prooi vallen aan een storm of een power-outtage. Dan doe je daar toch wat mee, als bedrijf zijnde. Daar denk je toch over na als je een beetje aan je klanten denkt. En probeer Valve niet in een zielig hoekje te drukken, die lui hebben geld zat. Dat half-life heeft ze echt geen windeieren gelegd hoor. Ze kunnen het zich zat veroorloven om een beetje aan hun klandizie te denken. Kosten besparen ten kosten van je klanten is dom, en ze hebben mazzel dat het deze keer en storm was. Want een simpele powerblackout, en je stond aan mijn zijde.
    Maar aangezien er een storm was, mag ik er niks meer over zeggen.
    En vanaf hier beginnen de conspiracies. En ach, dat mag ik niet verklappen, ga maar x-files kijken.

[O.D.] ex-Member daflecta's schermafbeelding
    Leeftijd
    28
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Een kleine ramp ja, in Amerika. 5000 Kilometer verderop, daar kan ik niks aan doen. Niet leuk voor die mensen, maar, die dingen gebeuren nu eenmaal. En seattle is groot genoeg, daar sterven er iedere dag wel drie mensen, geloof me.
    Seattle heeft relatief hoge sterftecijfers ivm moord & doodslag. Bedankt voor de info.

Ondertussen, 5000 kilometer verderop zit ik, lekker in mijn warme huis mezelf te ergeren aan het feit dat dit bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft. En dat we daar met een storm achter moeten komen, so be it. Maar dan is die storm geen excuus.
    Natuurlijke interventie is wel degelijk een excuus. Ik hoor hier en daar al mensen gillen waarom er geen noodgeneratoren waren. Dat een ziekenhuis noodgeneratoren heeft is een ding, maar een commercieel netwerk voor computerspellen? ja, misschien als een exemplaar van CSS 300 dollar kost.

Ze laten duizenden duizenden mensen betalen om online te spelen, en hun volledige bedrijf hangt aan een paar fragiele servertjes. Wtf man! Splits die shit, dat heeft geografische veiligheid. Dezelfde reden dat ik hier droog zit en het in Amerika stormt.
    Kosten drukken. Ik moet nog een bedrijf tegenkomen die het niet doet. Je mag al blij zijn dat het STEAM server park niet in India of China staat.

En het is niet erg dat ik even niet online kan gamen. Het is erg dat dit bedrijf, dat fuckin leeft van het internet en hun online game platform, duizenden betalende mensen niet kan geven wat het beloofd, 5000 kilometers verderop.
    Er is geen een bedrijf op onze ronde aardbol die gegarandeerd dat zijn of haar 100% werkt. Ik heb mijn exemplaar van CSS + HL2 voor 20 euro gekocht. En ik gebruik mijn product al een jaar lang bijna elke dag. Dat is ongeveer 5 cent per dag en dalende. en dan nu 5 dagen downtime? Goede deal al zeg ik het zelf.

Dat is triest, niet zo triest als die storm maar die kwam niet onverwacht ofzo. Dat zagen ze al ruim van tevoren, daar hebben we weerstations voor, en die zitten ook niet de hele dag maar op een potlood te sabbelen.
    Amerikanen zijn bezeten van het weer. We praten hier over een land waar de weersverwachting voor het journaal komt, en een land waar de locale weerman (m/v) op straat word uitgescholden als hij of zij een verkeerde voorspelling maakt. Voor zover het weer te voorspellen valt, dan praat je slechts over enkele dagen. Welke maatregelen wilt men in zo'n een korte tijd nemen? Zowiezo is het nog maar de vraag hoe voorspelbaar klimaatsveranderingen anno 2006 nog zijn?

Maar Ach, Amerikaanse principes kennende hebben de bedrijven voorang bij de stroomaansluitingsprojecten. Dus morgen of overmorgen is dit weer gefixed, terwijl de olielampjes nog branden in de ghetto's. Veel game plezier dan. Of hang dan ook de moraalridder uit en gooi die game in de prullebak.
    Oh ja, de o zo monsterlijke Amerikaanse principes van grote monster coöperaties. Net zo erg als de honderden europeese bedrijven die hun personeel op straat zetten om naar China te verhuizen. Of misschien die ene Chinese fabriek waar een kind van 12 een Nike schoen in elkaar loopt te zwanzen, tegen 3 cent per dag 7 dagen in de week.

Dat er een storm woed, hoeft dus nog niet te betekenen dat ik deze zaken niet even aan de kaak mag stellen. Hoe zielig dat allemaal ook is voor al die mensen die al van te voren wisten dat er een storm kwam. En die nu de lange weg van de verzekering af mogen leggen, en hoelang het gaat duren voordat ze daar geld van losgepeuterd hebben, als ze het überhaupt al gaan krijgen. Heel zielig voor die ene lamstraal die alle waarschuwingen in de wind sloeg en als een dolle door de straten heen holde. En erg zielig voor het overgebleven crackheadje in de midden van zijn high. En boehoe voor de droplul die zo nodig achterbleef om video's te schieten voor zijn lifeblog. Daar hoeven we niet zo dramatisch over te doen.
    We leven, gaan dood en leven nog een keer en nog een keer, oneindig, de hoeveelheid levens die we nog tegoed hebben.
    Wat denk je dat de ziel tegen de andere ziel zegt: "ik was er lekker bij, in seattle! Jajajja! Haha ik dacht dat wou ik eens meemaken. Was gaaf man, kwam zo een plaat recht in mijn gezicht. AHhaha in dat leven was ik echt niet slim!"
    Zo gaat dat, in de hemel. En geloof me, ik kan het weten.
    .
    En hiermee kwam het gigantische off-topic gehalte tot een eind. Genoeg over de rampzaligheden van de 50 verenigde staten en terug naar de sobere realiteit van een neo-conservatief Europa.

Over het algemeen: Weinig hout gesneden. Een niet al te sterk betoog.
    Laatst gewijzigd door daflecta; 16-12-2006 om 01:42

Admin Gr8slayer's schermafbeelding
    Leeftijd
    23
    Level
    8
    Lv. Percent
    0.87%
    Weekly Activity
    439.49%
    Lang leve Daflecta! Ik kan ook niet spelen dus ik ga maar een filmpje kijken.. Opzich moet ik er ook vroeg uit en dan moet ik nog naar een kut lanparty met de grote baas mee dus ben morgen weer niet voor 4 uur thuis als ik de grote baas inmiddels een beetje ken. Gelukkig moet ik er zondag ook pas om 8 uur uit ofzo.. Lang leve STEAM!
    Hlstatsx Rank

Just play, every day...

Server Admin Sproeieend's schermafbeelding
    Leeftijd
    20
    Level
    4
    Lv. Percent
    13.61%
    Weekly Activity
    114.07%

Ja dat weet ik ook wel, maar toch ik vind het vaag vinden, natuurlijk heb ik wel wat anders te doen, dus voor mij geen CSS of PC vandaag ik ben voetballen en dan gourmetten (ofzo?) en dan bierdrinken.....oeps alweer .
    'Eakelen is niks, eier leggen is de keunst!'

Admin Hollanda's schermafbeelding
    Leeftijd
    31
    Level
    5
    Lv. Percent
    77.2%
    Weekly Activity
    217.21%
    Ik had gelijk het werkt weer dus:

Inactive Crazy_boy's schermafbeelding
    Leeftijd
    19
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Storm in amerika, en niet kunnen spelen in Nederland. Wat de neuk!
    Belachelijk. Ik ga boze brieven schrijven, ze moesten maar eens wat naar Europa gaan uitbreiden. Het laatste wat ik wil is afhankelijk zijn van Amerikaanse troep. Met hun houten huizen.
    Wij betalen hier toch voor, voor de online experience? Ik weet dat dataverkeer in Amerika geen ruk kost, maar dat betekent dat wij niet kunnen spelen ( wij! de betalende europeanen) als dáár (Fucking 5000 kilometer verderop) iets gebeurd. Een fragiel kutsysteem dat is het, en dat blijkt nu maar weer.
    En ook nog eens super sloom, updaten met 200Kb/s, verdimme ik kan drie keer zo snel downloaden. Ik zeg: alles verhuizen naar Amsterdam! Stelletje centeknijpers!
    hahaha lol
    ik vind wel dat je gelijk hebt

Addict Tower's schermafbeelding
    Leeftijd
    18
    Level
    1
    Lv. Percent
    83%
    Weekly Activity
    16.27%
    Als je toch persé wil spelen, ook al is het offline, try this:

Trek je internet kabel uit je pc, start steam op, wacht heeeel lang, dan vraagtie als het goed is vanzelf of je offline wilt opstarten, je zegt ja en je kunt spelen (offline)

[O.D.] ex-Member Curious's schermafbeelding
    Leeftijd
    20
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tower410 Bekijk bericht
    Als je toch persé wil spelen, ook al is het offline, try this:

Trek je internet kabel uit je pc, start steam op, wacht heeeel lang, dan vraagtie als het goed is vanzelf of je offline wilt opstarten, je zegt ja en je kunt spelen (offline)

Slimmerik, dit is dus juist het probleem. je kan alleen in offline mode als hij je account en pass heeft bewaard.... maar als je opnieuw in moet loggen werkt dat dus niet

niet meer weg te branden Henkie Headshot's schermafbeelding
    Level
    1
    Lv. Percent
    0%
    Weekly Activity
    0.27%
    Ik wil een refund van steam

Inactive Elien's schermafbeelding
    Leeftijd
    23
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Voor 50 euro heb ik de voorbije 3? jaar al bijna 24/7 kunnen spelen op duizenden servers. En nu ga jij een protestbrief schrijven naar steam dat jij vindt dat dit niet kan? Stel nu dat steam 3 dagen down blijft. Dan is dit ongeveer 0.0027% van de totale tijd die je al aan dit spel kon besteden. Je zou dus een maximale refund van €0.00135 kunnen krijgen. Indien je een half uur zou gaan werken kan je gemakkelijk het tienduizendvoud terug vorderen. En dat is ongeveer de tijd die jij reeds besteed hebt aan het schrijven van je protest.

En een serverpark op een andere locatie starten als backup. Het kostenplaatje daarvoor zal ook leuk zijn. Vooral voor een game zonder maandelijkse bijdrage (zoals WOW bv)

Ahja, 'k ben benieuwd naar de reactie die je zal krijgen.

Edit: mijn reactie zou Henkie z'n emoticon zijn :p

Admin Hollanda's schermafbeelding
    Leeftijd
    31
    Level
    5
    Lv. Percent
    77.2%
    Weekly Activity
    217.21%
    Wat gewoon vreemd is is dat het hele wereldwijde steam netwerk afhankelijk is van een serverparkje in Seattle.

Ondanks dat er maandelijks niks voor betaald hoeft te worden komen er toch zat inkomsten binnen. Zo heb ik inmiddels een aardige verzameling games op mijn steam account staan. En is het niet dat dan zijn het wel reclame inkomsten.

De conclusie mag dan ook zijn dat steam als globaal werkend bedrijf gewoon een ontzettende kruidenier is.

Note: als normaal denkend beheerder met aardig wat verstand van zaken zou het mij vrij normaal lijken als Steam zijn serverpark binnen 24 uur onderbrengt op een andere lokatie. Er zullen toch wel degelijke backups zijn
    Laatst gewijzigd door Hollanda; 16-12-2006 om 02:45

Server Admin The Gimp's schermafbeelding
    Leeftijd
    27
    Level
    5
    Lv. Percent
    90.61%
    Weekly Activity
    226.99%
    En Steam is terug up!!!

Een computer maakt dat je minder moet raden maar dat heb je met een bikini ook.

[O.D.] Gameserver Admin jc's schermafbeelding
    Leeftijd
    37
    Level
    3
    Lv. Percent
    20.75%
    Weekly Activity
    78.51%
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Gimp Bekijk bericht
    En Steam is terug up!!!

VEREDOMME? BEN TE LAAT. hIJ IS ME WEER VOOR.

NU NIET MEER ZAGEN, MAAR SPELEN

niet meer weg te branden volkan's schermafbeelding
    Leeftijd
    18
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hollanda Bekijk bericht
    Wat gewoon vreemd is is dat het hele wereldwijde steam netwerk afhankelijk is van een serverparkje in Seattle.

Ondanks dat er maandelijks niks voor betaald hoeft te worden komen er toch zat inkomsten binnen. Zo heb ik inmiddels een aardige verzameling games op mijn steam account staan. En is het niet dat dan zijn het wel reclame inkomsten.

De conclusie mag dan ook zijn dat steam als globaal werkend bedrijf gewoon een ontzettende kruidenier is.

Note: als normaal denkend beheerder met aardig wat verstand van zaken zou het mij vrij normaal lijken als Steam zijn serverpark binnen 24 uur onderbrengt op een andere lokatie. Er zullen toch wel degelijke backups zijn
    Dave wat heb je in de tijd gestudeerd?
    Zie de toekomst lol^^
    Je had gelijk het is in de 24uur naar een andere locatie gebracht

[O.D.] ex-Member mella^'s schermafbeelding
    Leeftijd
    18
    Level
    1
    Lv. Percent
    3%
    Weekly Activity
    9.16%